Bu
sabah, bir tıkırtı ile uyandım.
Pencereden
baktım.
Asfalt
yolda, önde bir kamyon. Arkasında, Asfalt Sıyırma Makinesi.
Muhtemeldir
ki, Makine asfaltı istenilen kalınlıkta sıyırıyordur. Böylece, o yol altında
işlem yapılacak yer üzerindeki asfalt kaybolmadan, Asfalt Atölyesine gidiyor.
Yeni bir işlem ile, ham malzeme kaybolmadan, başka yerde yine kullanılır hale
getiriliyordur.
(ТУРИCT
-4) Rusya’nın, küçük gemilerde kullanılan, bir kademe içe geçmeli, açılır –
kapanır teleskop mu? Dürbün mü? O aklıma geldi. Onu alıp, uzaktan araç marka –
imalatçı ve modelini öğrenmeye çalıştım. Araç üzerinde, yazdığıma benzer şeyler
vardı.
“KARADENİZ ÜÇLÜSÜ + ABD” kuruluşundan bir süre sonra, Belediyeler,
bu araçları SATIN ALAMAYACAKLAR!
“Bu araç ihtiyaç. Geri dönüşümü sağlıyor. Gereklidir. Neden
satın alamayacağız?” Sorusu, çok kişinin aklına gelmiştir.
1 - Amerikan – Rus ortaklığı, Türkiye’de imal edilen, araç
imalat ve çeşit fabrikası kataloguna bakacak.
2-
Amerika’da ya da Rusya’da, (Rusya’dan kasıt Karadeniz üçlüsü ülkeleridir.
Örneğin Ukrayna ya da Beyaz Rusya, iş Makineleri fabrika ürün çeşitlerini de
kapsar. ) Bu ürün çeşidi imalat var mıdır? Bunlarında Türkiye Katalogunu
inceleyecek.
BU
KATALOGLAR DA, ‘ASFALT KAZIMA MAKİNESİ’ VAR İSE - kod numarası ile Devlet Malzeme
Ofisinden (DMO) Talepte bulunacak.
BU MAKİNEYİ ALINCA, YILLIK – MEVSİMLİK ARAÇ BAKIM, YEDEK
PARÇA GARANTİSİ, (Belediye dışından) HALK İŞLETMECİLİĞİ- Ankara, Kamu – devlet
kurumları Araç Bakım Atölyeleri Garantisi kapsamında olacaktır.
BU tür araçlar için, yetiştirilen şoförler, sertifikalı olacaklar.
O araçları, zimmetli olarak, yalnızca onlar kullanabileceklerdir.
HER BELEDİYE, BÖYLE ARAÇLARI SATIN ALAMAYACAKTIR.
BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİ ARAÇ LİSTESİNDEN, GEÇİCİ ÖDÜNÇ ALINABİLECEKTİR.
BELEDİYELER
OTOPARKLARINDA, BU DÜZENLEMEYİ YAPAN – YAPACAK OLAN, HALK İŞLETMECİLİĞİ –
İLETİŞİM, koordinasyon görevlisi olacaktır. Başka bir anlatım ile,
Belediyelerin oto parkları, Halk İşletmeciliği yönetmeliğine uygun, ve
denetimine – düzenlemesine açık olacaktır.
……………
Diyelim
ki, ASFALT KAZIMA MAKİNESİ, Türkiye, ABD, Karadeniz üçlüsü
ülkelerde, imal edilmiyor. İmal edilmesi de ekonomik değil!
Sadece
ALMANYA’DA üretiyor.
-
DMO’da, Taleplerden, yıllık ya
da toplam kaç makineye ihtiyaç olduğu çıkarılacak.
-
DMO, Almanya’daki o fabrika ile,
satın alma anlaşmasını yapacak.
-
HALK İŞLETMECİLİĞİ ise,
Almanya’da o fabrikada, eğitime adam gönderip, ya da Türkiye’ye gelen
elemanları ile özel kurs alıp, bakım atölyesi kurup, ARAÇ, PERİYODİK BAKIM –
YEDEK PARÇA GARANTİSİ VERECEKTİR.
Bu şartlar da, o belediye, böyle bir aracı, DMO dan satın alıp,
ihtiyaç olan yerde kullanabilecektir. - Kafanız fazla karışmasın- BAKIM
GARANTİLİ - İŞ MAKİNELERİNİN, aynı şehirde – belediyelerin özel makinelerde, ORTAK
KULLANIMINI SAĞLAMA ORGANİZASYONU, HALK İŞLETMECİLİĞİ – ARAÇ BAKIM ve SERVİS
BÖLÜMÜNÜN bir ALT DALI OLACAKTIR.
İş emrine uygun, birbirlerine para ödeme, Belediyelerin
sistemine uygun, basit bir uygulamadır. Bu organizasyonda kolay yapılır.
…..
30.09.2017
11:06
.........
.........
EK :
Ülkemiz gündemi, şu anda, iç politika, siyasi partiler, iç olaylar,
malum konular, güvenlik, bölgesel – komşularımızla da ilgili bazı konulardır.
Bunlar, yakın takip etmediğim, yeterli bilgi sahibi olmadığım
konulardır.
BU GÜNCEL KONULARI TAKİP EDEN – iç – dış hükümetler, organizasyonlar,
bu konularda yeterli deneyim ve bilgilere sahiptirler. Kısaca, bunlar benim ilgi alanım ve konum değildir.
Ankara’da yarım gün, günlük rutin işlerim ve yarım günümün de, HALK
İŞLETMECİLİĞİ - ÜST YÖNETİM, Çalışma Grubu
ile birlikte geçeceğini sanıyorum. Bunu da istiyorum.
İç olaylar ve bölgesel konular bitince, Türkiye’nin yeniden
yapılanma döneminin bir notudur.
30.09.2017 11:57
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder