Translate

16 Ocak 2018 Salı

AMERİKAN ve RUS, ADALET BAKANLIKLARI için, bir fantezi!

Farz edelim ki, Avrupa’da bazı merkezler; Amerikan, Rus ve Türk Dış İşleri Bakanlıklarında, son 40 – 50 yılda, fark edilemeyen bir anlayış değişimi yarattılar. 
Buna uygun, personel örgütlenmesi, personel seçimi yaptılar.
Görünüşte, etnik bir algı yaratılmaması için de, o anlayış ve sisteme uygun, başka etnik gruplardan elemanlar seçtiler. Görünüş ve hatta bazı durumlarda vitrin, dış görünüş normal ama içerik ve uygulama farklı bir yapı oluşturulmuş. Olabilir! Ya da, çalışma sistemini bozmuş olabilirler.

Belki de, hiç böyle bir tehlike ve tehdit yoktur.  Anlayış ve sistem eskimiştir. Yeniye geçişin gereğini görmüyorlar.  O eksikliği hissetmiyorlar. Para, bütçe ve personel denetimini tam ellerinde sanıp, göreve gelen ve gelecek dış işleri bakanlarını da yanıltıyorlar. Bazı eksiklerin, Avrupa da o merkezler ile hiç ilgileri yok.  Kurum, kendisini yenileyemiyor.

Dış İşleri Bakanlıklarına, dış müdahalelerde bulunup, bu eksikliği tanımlayıp, giderecek başka bir oluşumda yok. Bakanlık dışından bir oluşuma da izin verilmiyor. İstenmiyor.

KARŞI ÇÖZÜM:

Amerikan ve Rus Dış İşleri Bakanlarının  - bakanlık yönetim personellerinin haberleri yok iken -J, Amerikan ve Rus Adalet Bakanlarının yetkilendirdikleri üç – beş’er kişiden oluşan gruplar, birlikte bir çalışma yapacaklar.

AMERİKALI HUKUKÇULAR, YANLARINDA, kendi seçtikleri (Maliye Bakanlarının önerileri dikkate alınarak, dört beş kişi arasından iki temsilci) MALİYECİLER ile birlikte, AMERİKAN DIŞ İŞLERİ BAKANLIĞI ve önceden belli – seçilen bazı önemli ülkelerdeki Amerikan Büyükelçiliklerinde, 3 ay ile 7 ay arasında incelemelerde bulunacaklar.

RUS HUKUKÇULAR, YANLARINDA, kendi seçtikleri (Maliye Bakanlarının önerileri dikkate alınarak, dört beş kişi arasından iki temsilci) MALİYECİLER ile birlikte, RUSYA DIŞ İŞLERİ BAKANLIĞI ve önceden belli – seçilen bazı önemli ülkelerdeki Rus Büyükelçiliklerinde, 3 ay ile 7 ay arasında incelemelerde bulunacaklar.
….. 
Bu bir teftiş değildir. Denetleme de değildir.
Durum tespiti, gözlem ve öneri raporları hazırlanıp, ilgili ülke devlet başkanı - cumhurbaşkanı, Dış İşleri Bakanlarına sunulacak.

Checklist konu başlıkları, Amerikan ve Rus Adalet Bakanlığı Hukukçuları tarafından ortak hazırlanacak ama çıkan sonuçlar her ülkenin kendisine has olacaktır. Birbirlerine bilgi verilmeyecektir. Bununla birlikte, ortak tartışılıp – üzerinde konuşulmasında sakınca olmayan bazı işlemlerde, ortak değerlendirmeler de yapılabilir. Bunu, her ülke kendisi karar verecektir.
…. 
Bu çalışmaya, kenardan dâhil olacak, çağırılınca gelecek Türk Adalet Bakanlığındaki bir eksiklik, etnik olarak Türk Hukukçu, yönetimde yoktur. Ya da çok azdır. Tamamına yakını, Müslüman Ermenidir-ler.

Amerikan ve Rus tarafında da, -yalnızca bu çalışma için- tek sınırlama; denetçi, görevli gruplar arasında, Amerikan ya da Rus Ermenisi olmayacaktır. Türkiye’de de, bu tür bir görev – konumda olabileceklerin hepsi Müslüman Ermenidirler. Aralarında, tahminim,  etnik olarak hiç Türk yoktur.

Bu sorunun çözümü, nasıl olacaktır?

Türkiye’de, devlet görevinde olan hukukçuların bir kısmı, 1970 li yıllarla kadar, yanlarında Türk barındıran ve adam yetiştiren insanlardı.
Şu an da, Adalet Bakanlığında ve Cumhuriyet Savcılıklarında görevde olan,  Müslüman Ermeni Hukukçuların önemli kısmında, bu duygu ve anlayış vardır. Türkiye’nin, Milli Türk Ermenilerinin geçmişlerinde, bu örnekler çoktur. Bu örnekler, istendiği an somutlaştırılabilir.

İç, özellikle Avrupa’da bazı merkezler kaynaklı dış, çok farklı nedenler ile, Adalet Bakanlığındaki, Müslüman Ermeni hukukçular, bürokratlar değil, malzeme alımı, inşaat ihalesi, bazı politikacılardaki tahmin edilecek, bilinen nedenler ile personel alımına müdahaleleri ile oluşan bu konudaki açık, açık konuşularak kapatılabilecek durum ve düzeydedir. Türkiye’deki (eski) Müslüman Ermeni Hukukçuların, bürokratların bir kesimi, bunu anlayacak ve çözecek kapasitededirler.  

Amerika ve Rusya’da, Dış İşleri Bakanlıkları checklist-lerini oluşturma çalışmalarına,  Türkiye’den katılacak – sadece bu çalışma için -aile geçmişi Müslüman Ermeni olmayan Adalet Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı temsilcileri, o denilen düzeyde, geçmişi Müslüman Ermeni olan bakanlık yetkilileri tarafından seçilip, gerekiyor ise, yeni personel alımı yapılıp, yetiştirileceklerdir.  Belki şaşırtıcı olacak bu durum, Türkiye’de, geçmişte de vardır.  Bizim, Milli Müslüman Ermenilerimizin bir kısmı böyle iyidir-ler.  Onlar ile bir bütünüz.

Kaldı ki, Türkiye Adalet Bakanlığı yöneticileri, temsilcileri, hâkimleri iyi tanırlar. Aile geçmişi Türkmen olan, emekliliği yakın hâkimler, ya da görevdeki genç hâkimlerden seçilecek bazı kişileri, ortak çalışmaya gönderebilirler.   
…………….

SONUÇ: Yeni döneme hazırlıkta, yeni döneme geçişte, gerek anlayış, gerek personel, gerekse, kaynakların –imkânların kullanımı, eksikler, savurganlıklar,  konularında,

Amerikan, Rus ve Türk Dış İşleri Bakanlıklarının, BAKANLIK DIŞINDAN,  ilgili ülke Devlet Başkanı – Cumhurbaşkanı tarafından, Adalet Bakanı koordinasyonu ile -yetkilendirilerek gönderilecek - personel tespiti, dış temsilciliklere - büyükelçiliklere gidince, orada ne yapıldığı – nasıl yapıldığının incelenme checlistinin birlikte hazırlanması ama “SONUÇLARIN O ÜLKEYE HAS KALMASI” kaydı ile bir ortak çalışma önerisidir.   

……. 
 Arz olunur.

16.01.2018 15:21
…….
Ek: Bu çalışmanın her safhası, Avrupa’dan gizli yürütülecektir.  Hiçbir detay ve sonuç, onlara verilmeyecektir. Bu nedenle, kapalı bir üçlü – özel - çalışmadır.

……

Hiç yorum yok:

Katkıda bulunanlar

Share it