Translate

17 Haziran 2017 Cumartesi

LAFIN ÖZÜ: ABD – Türkiye – Rusya’ nın özeti.


 ABD ve Rusya, yakın geçmişe kadar, ayrı pakt ülkeler gruplarının lokomotifi idiler. Türkiye, 1950 li yılların ortasından itibaren, Amerikan lokomotifinin bir katarı idi ama Rusya ile iyi komşu ve geçmişlerini bilen - unutmayan halkın çoğunlukta olduğu ülkelerdi.

O yılların, o dönemlerin koşulları gereği, bazı düzenlemeler yapıldı ve o paktlar bozuldu. Bunlardan halen ayakta olan NATO da, belki yeni bir isim ile, önümüzdeki süreçte yeniden yapılandırılacaktır. Türkiye ve daha geniş kapsamlı, ‘KARADENİZ ÜÇLÜSÜ + ABD’ ülkeleri,  yakın geçmişin psikolojisinden kurtulma çalışmaları ile birlikte, ayrı – ayrı, yeni yapıya uygun yapılanma arifesindedirler. Hepsinin de, Yakın Asya ve Karadeniz eksenli ortak geçmişleri vardır.

ABD ise, okyanus ötesi biraz daha farklı bir coğrafyada yer almaktadır. Karadeniz üçlüsünde, Türkiye hariç, Savunma stratejileri de, eskinin pakt anlayışı yerine, dünyanın bu bölgesinde, tarihi geçmişleri, yaşam değer ve ölçüleri, güvenlik anlayışları, etnik ve kültürel bağları daha ön planda olan bir doğal yapılanmaya doğru yol almaktadırlar. Türkiye, bu ortak geçmişi dikkate almak ve önemsemek ile birlikte, Osmanlı İmparatorluğu bitimi, yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunda da, bu bölgenin diğer ülkelerinde çok görülmeyen bir yakınlık ile, ABD Halkı ile daima iyi olmuştur. 1960 lı yıllardan sonra, son 50 – 60 yıl da, ABD yönetimleri – yönetenleri ile ilişkilerde, bazı önemli inişler – çıkışlar olsa da, Amerika’nın temelini atanların değer yargıları, Amerikan Halkı ile önemli bir problem yaşanmamıştır. Geçmişleri, yakın Asya ülkeleri ve Rusya’ya dayanan Anadolu Türkleri, Türkiye’nin geleceğinde de, bu anlayış, uygulamaların ve yaklaşımın devamını arzu etmekte ve istemektedirler.

Selçuklu ve Osmanlı İmparatorluklarından sonra, Türkiye’nin kuruluş, sınırlarının belirleniş esasları, çok açık – net ve bilinenlerdir. İmparatorluktan, yeni Türkiye Cumhuriyeti yapılanmasına geçer iken, Avrupa’nın önemli ülkeleri ile savaşlarımız olmuştur. Sonuçta, Rusya’nın açık yardımları ve çok etnikli, çok sesli Amerikan’ın ana unsurlarının açık yönlendirme destekleri ile, 1880 de kararlaştırılan sınırlar, güvenceye alınmıştır.

Avrupa’da bazı merkezler, aynen; paktlar döneminde olduğu gibi, Rusya’ya yaptıklarını halen sürdürme alışkanlıkları gibi, yeni Türkiye Cumhuriyetinde de bir boşluk oluşunca, ilk 15-20 yıl sonrası, yeni bir taarruzun alt yapısını oluşturma faaliyetlerine girdiklerini, son 30 yıl daki oluşumlara – olaylara, yönetimlere bakınca, çok açık ve net olarak görüyoruz. BUNU YAPMALARI DA NORMALDİR. ‘KARADENİZ ÜÇLÜSÜ + ABD’ onların çok oyun ve hesaplarını bozuyor. ABD ve RUSYA’yı güçlendiriyor.

Bizler, buna da mecburuz.  Anadolu Türkleri ve Türkiye Cumhuriyeti’nin –uzun dönem- gelecek güvenliği bunu gerektiriyor. Yoksa, Türkiye ve yakın Asya’daki Türk ülkelerinde, yönetimleri (tarihlerinde hiçbir zaman devlet yönetim ve normal toplumsal düzen kuruculukları olamayan, kutsal kitapları …. )  Ermenileştirip, bizleri sömürge yapmak istiyorlar. 
BUNU İSTEMELERİ DE NORMALDİR. Bizim eski EYALETLERİMİZ ile BİZİ KARIŞTIRMALARI ANORMALDİR. Bizler; o bölgelere, o ülkelere karışmıyoruz. Karışmayacağız. Oralarda istediklerini yapsınlar. (Hiç detay bilmiyorum. İç güvenlik, adli konular ve güncel konularda görüş yazmam ama Katar; ‘Karadeniz Üçlüsü’nde değil! Oraya neden karışıyoruz? Bilmiyorum.)

(Ermeniler, genetik yapı ve kültürel olarak böyledirler. Tarihlerinde ilk defa, en rahat geliştikleri Osmanlı İmparatorluğunda, Türklerin kontrolünde, yanında, alt görevlerde, çok başarılı ve iyi sonuç alınanları da vardır. Bu başkalarının denetimine geçince, çok kötü sonuçları da vardır.

Türkiye Cumhuriyeti kurulmadan önceki yıllarda,  Ermeni aile geçmişinden gelen, iyi örnekler ve istisna kişiler, kişilikler, komutanlar da vardır. Belki, Rusya’nın tarihi geçmişinde de, benzeri, iyi örnekler olabilir. Bunu da iyi hatırlamak ve anlamakta -anlatmakta gerekir. Bu saygıyı ve iyi cümleleri hak edenlere de, haksızlık edilemez. )

‘KARADENİZ ÜÇLÜSÜ + ABD’ oluşumuna dokunurlar ise, önlemeye – bozmaya çalışırlar ise, bundan dolayı oluşacak risklere de, bizler hazırız!!!  ve bu Savaş kontrol edilemeyebilir. Bunlara benzer nedenler ile, Rusya Rusları ve Rusya Türklerinin ilk ele alacakları konu, Orta Asya Türk ülkelerinde, yönetimlerin ve devlet başkanlarının, etnik olarak Türk olmalarını sağlamaktır. İlk görev – işlem budur. Onların üzerinde çalışacakları, başlama yeri de burasıdır. Türkiye ve Rusya’nın gelecek temel güvenliği için.

“KARADENİZ ÜÇLÜSÜ + ABD” kapsamında, Türkiye – ABD ilişkileri nasıl olacaktır?

Karadeniz üçlüsü içerisinde, ABD – Türkiye ilişkileri, en yakın ve en rahat olacak olandır. Türkiye, kuralları baştan konulmuş ve belli ilkelere uyan, iddialı bir ülke olmayacaktır.
Ekonomik yapılanmada, Halk İşletmecilikleri, dış satış yapmayacaklardır. Türkiye ve diğer Karadeniz üçlüsü ülkelerinin ihtiyaçlarına uygun üretim yapılacaktır. Zaten o ülkelerde de, aynı alanda çalışan, aynı tür Halk İşletmecilikleri olacaktır. Türkiye, ABD Devleti’nin vereceği ya da bilgisi dâhilinde, aldığı – alacağı siparişler dışında, dış satış yapmayacaktır.  Türk Özel Sektörü, bu kapsam dışındadır.

Teknoloji ya da ham malzeme ihtiyacında, ABD – Türkiye ilişkileri, diğer Karadeniz üçlüsü, ülkelerinden farklı olacaktır.  Çünkü, Halk İşletmecilikleri iş ortakları arasında, Amerikan vatandaşları, Rus vatandaşları, Türkler ile aynı konumda, aynı gelir –pay diliminde çalışacaklardır ve ürettikleri her ürün ABD denetiminde olacaktır. Bu durum, diğer Karadeniz üçlüsü ülkeleri Halk İşletmeciliklerinde, tam anlamı ile olmayacaktır.

Türkiye, istediği – ihtiyaç duyacağı ham malzemeyi –kullanıldığı yer kontrollü-  temin edeceği, ABD ye; Türkiye Cumhuriyeti yerleşkesinde – topraklarında, var olan, çok çeşitli MADENLERİNİN İŞLETME – KULLANMA – rezerv de bekletme- FİYATLANDIRMA KONULARINDA, ABD ve KARADENİZ ÜÇLÜSÜ ÜLKELERİ’NİN önceliğini, AÇIK bir anlaşma ile kabul edecektir.  Bunun bir diğer anlamı, dünya maden rezervlerinde, üretim- işletme hakkında bile, ABD nin, dünyanın diğer yerlerindeki çıkarlarını – hesaplarını gözeterek, Rusya ile birlikte karar vermelerini kabul edeceğiz.

(Ana temaların yazıldığı, söz edilen kısa anlaşma metni, -tam metin- olarak, TBMM, Amerikan Senatosu, Rusya Parlamentosunda okunup, kabul edilecektir. Metnin içinde, kurulmuş olan ya da kurulacak olan, “Karadeniz Ülkeleri + ABD” ülkeleri de, isim isim okunup, kayıtta olacaktır.) 

Son paragrafta; Avrupa Milletlerinin, huzur ve refahlarının devamı için, üretimlerinin devamı için, ihtiyaç olduğu oranda, üretmelerini – işletmelerine izin istediklerinde, Türkiye; bir tarafında ABD Devlet yetkilileri, diğer tarafında Rusya Devlet yetkilileri ile masaya oturup, ilgili talep eden ülke ile, karşılıklı görüşme sonrası, Avrupa ülkelerine de, ikinci öncelik –kolaylık sağlanacağı da olacaktır.

……………….    

RUSYA ve ABD Devlet Başkanları Danışmanları ile ilk tanışma ve hazırlık Toplantısına gelmeden önce, HALK İŞLETMECİLİĞİ ön Taslak Çalışmaları

ve el konulacak hazine –devlet arazilerinin devredileceği, yeni bir kurum- kuruluşun oluşturulma şekli.

Tapu iptalleri sonucu devralınacak araziler,  bazılarının üzerlerine yapılan apartmanlar – binaların, yıkılacakların tespit şekli. Bina kalacak ise, onun konum ve durumu, ya da belki, aktif bir fabrika – işyeri ise, aynı şâhısa kiraya verilme şekli –mülkiyetten, kullanım amaç tanımlı kiraya dönüştürme.- Terör bağlantıları nedeni ile, el konulacak arazi ve binaların mülkiyetini devralma ve gelecek kullanım – yıkma ya da kiraya verme vb. konularda, bir ön taslak çalışma dileği. BU İŞLEMLERİN HER VİLAYETTE, TEK MERKEZDEN YÜRÜTÜLME MODELİ. Yasal altyapı. Buna uygun, merkez yazılım – program.
…………..........


16.06.2017 14:14



Hiç yorum yok:

Katkıda bulunanlar

Share it