Translate

4 Eylül 2021 Cumartesi

YENİ DÖNEM, ÜRETİM – PAZARLAMA MANTIĞI

 

Geçmişte bir rekabet ve pazarlama kitabı okumuştum.

Hatırladığım kadarı ile, Amerika’nın iki deterjan şirketinin rekabeti anlatılıyordu.

İç pazar da, daha fazla ürün satmak için, birbirlerine yaptıkları, iki düşman grubun, birbirleri ile acımasız – insafsız bir savaşına dönüştürülüyordu. Aynı ülkenin, aynı toplumun iki şirketi! Aklıma ilk gelen şey: Acaba, ticarette insan düşüncesini başkalaştırma amaçlı, bu bir psikolojik savaş kitabı mıdır?

 

Ortada bir devlet müdahalesi yok! Karşı tarafı tam yok etmek için, her yol deneniyor.

Burada bir sonuca gitmek, başarı mıdır?

 

Bir gün, tesadüfen, başka bir giyim mağazasında, Beymen Business kategorisinde bir ayakkabı gördüm. Beğendim. Ayakkabıyı satın aldım.

 

Üst kısmı; sert, kalıp deri.  Spor pantolonla da giyilebilecek, iç kısımdan çıkan bazı farklı ilaveleri de var.  

İki günden fazla giyince, parmak kısmı, ayaklara hasar veriyor. Sertleştirilmiş kalıp deri olduğu için de, esneme imkânı yok. Kalıba da verseniz, sonuç değişmez.

Bir Ayakkabı uzmanına konuyu anlatınca, enteresan şeyler söyledi.

Fabrikasyon üretimde, Beymen’in iyi ayakkabı üretmesini istemeyen karşı şirket, belki ülke, onun yükseklik oranını, üretim anında, teknisyen casus kullanarak, birkaç milim düşük yapıyor. Buna benzer, somut olaylar anlattı.

 

Mevcut bu tür anlayışlardan, şuna geçilmesinin, daha doğru olacağını düşünüyoruz.

 

Kolay örnek: Paşabahçe’nin, Türk Cam’a dönüşümü sonrası, Üretim – Pazarlama anlayışı, nasıl olmalıdır?

 

Türk Cam Sanayi Tesisleri çok modern, eski-yeni üretim metotlarının hepsi içinde yeterli alet, donanım, bilgi birikimi var. Ham malzeme sıkıntısı yok.

Halk İşletmeciliği, mülkiyet, işletme ve yönetim modelini rahat uygulayacak, “Amerikan Beyni” de var.  

Kısaca, Türk Cam; ister ise, dünyayı hoplatır.

Türk Halk İşletmeciliği olarak, bizim öneri yaklaşımımız ise şöyledir:

 

Yönetim ve iş ortaklarından, ABD nin çok iyi ve Ukrayna’nın da yeterli, bu konuda yatırım ve üretimi var. Bunlar, tecrübe – bilgi paylaşımı ile, biraz da gelişerek, üretimlerini, üretim çeşitlerini devam ettirmeleri gerekiyor.

 

İş ortakları dışında, başka ülkelerden, özellikle Almanya ve Japonya’nın oto cam da, somut olarak bildiğim, ileri teknoloji üretimleri var. Fransa, sanıyorum cam mutfak eşyasında çok ileri. BU ÜLKELERİN, İÇ ÜRETİM PAZARLARINA GİRİLMEMESİ GEREKİYOR. Onlar ifade ederler ise, kendileri için hayati önemi olan, bir-kaç dış pazar bölgelerine de girilmemesi gerekiyor.

 

Tüm bunlara rağmen, ABD nin, cam kullanma yer ve çeşidini artırdığı ya da artıracağı da biliniyor. Maharet buradadır.  

 

BU ŞARTLARDA, TÜRK CAM, BAŞKALARINA ZARAR VERMEDEN, İYİ ÜRETİM YAPAR. İŞ ORTAKLARINA YETERLİ GELİRİ SAĞLAYAN,  SESSİZ ÇALIŞAN, İYİ BİR SEKTÖR OLUR.

 

Haydi hayırlısı.

 

4.09.2021 00:05

.

 

Yönetim Konseyi…

 

YEDİ MİLLETİN, ETNİK – ORJİNAL TEMSİLCİLERİNDEN OLUŞAN “YÖNETİM KONSEYLERİ”NİN. DÜNYA GÜVENLİ BÖLGESİ (DGB) ÜLKELERİNİN BİRİSİNDE YAPILACAK OLAN, PERİYODİK TOPLANTILARINDA,

herhangi bir ürün – üretim, pazar kaybında, DGB üyesi, diğer milletlerden de olduğu salonda, durumunu anlatıp,

taleplerini direk olarak iletme FIRSATINI BULABİLMELERİDİR.

 

.

4.09.2021 02:05

.

Hiç yorum yok:

Katkıda bulunanlar

Share it