Geçmişte bir
rekabet ve pazarlama kitabı okumuştum.
Hatırladığım
kadarı ile, Amerika’nın iki deterjan şirketinin rekabeti anlatılıyordu.
İç pazar da, daha
fazla ürün satmak için, birbirlerine yaptıkları, iki düşman grubun, birbirleri
ile acımasız – insafsız bir savaşına dönüştürülüyordu. Aynı ülkenin, aynı
toplumun iki şirketi! Aklıma ilk gelen şey: Acaba, ticarette insan düşüncesini
başkalaştırma amaçlı, bu bir psikolojik savaş kitabı mıdır?
Ortada bir devlet
müdahalesi yok! Karşı tarafı tam yok etmek için, her yol deneniyor.
Burada bir sonuca
gitmek, başarı mıdır?
Bir gün,
tesadüfen, başka bir giyim mağazasında, Beymen Business kategorisinde bir
ayakkabı gördüm. Beğendim. Ayakkabıyı satın aldım.
Üst kısmı; sert,
kalıp deri. Spor pantolonla da
giyilebilecek, iç kısımdan çıkan bazı farklı ilaveleri de var.
İki günden fazla
giyince, parmak kısmı, ayaklara hasar veriyor. Sertleştirilmiş kalıp deri
olduğu için de, esneme imkânı yok. Kalıba da verseniz, sonuç değişmez.
Bir Ayakkabı
uzmanına konuyu anlatınca, enteresan şeyler söyledi.
Fabrikasyon
üretimde, Beymen’in iyi ayakkabı üretmesini istemeyen karşı şirket, belki ülke,
onun yükseklik oranını, üretim anında, teknisyen casus kullanarak, birkaç milim
düşük yapıyor. Buna benzer, somut olaylar anlattı.
Mevcut bu tür
anlayışlardan, şuna geçilmesinin, daha doğru olacağını düşünüyoruz.
Kolay örnek:
Paşabahçe’nin, Türk Cam’a dönüşümü sonrası, Üretim – Pazarlama anlayışı, nasıl
olmalıdır?
Türk Cam Sanayi Tesisleri
çok modern, eski-yeni üretim metotlarının hepsi içinde yeterli alet, donanım,
bilgi birikimi var. Ham malzeme sıkıntısı yok.
Halk
İşletmeciliği, mülkiyet, işletme ve yönetim modelini rahat uygulayacak,
“Amerikan Beyni” de var.
Kısaca, Türk Cam;
ister ise, dünyayı hoplatır.
Türk Halk
İşletmeciliği olarak, bizim öneri yaklaşımımız ise şöyledir:
Yönetim ve iş
ortaklarından, ABD nin çok iyi ve Ukrayna’nın da yeterli, bu konuda yatırım ve
üretimi var. Bunlar, tecrübe – bilgi paylaşımı ile, biraz da gelişerek,
üretimlerini, üretim çeşitlerini devam ettirmeleri gerekiyor.
İş ortakları
dışında, başka ülkelerden, özellikle Almanya ve Japonya’nın oto cam da, somut
olarak bildiğim, ileri teknoloji üretimleri var. Fransa, sanıyorum cam mutfak
eşyasında çok ileri. BU ÜLKELERİN, İÇ ÜRETİM PAZARLARINA GİRİLMEMESİ GEREKİYOR.
Onlar ifade ederler ise, kendileri için hayati önemi olan, bir-kaç dış pazar
bölgelerine de girilmemesi gerekiyor.
Tüm bunlara
rağmen, ABD nin, cam kullanma yer ve çeşidini artırdığı ya da artıracağı da
biliniyor. Maharet buradadır.
BU ŞARTLARDA,
TÜRK CAM, BAŞKALARINA ZARAR VERMEDEN, İYİ ÜRETİM YAPAR. İŞ ORTAKLARINA YETERLİ
GELİRİ SAĞLAYAN, SESSİZ ÇALIŞAN, İYİ BİR
SEKTÖR OLUR.
Haydi hayırlısı.
4.09.2021 00:05
.
Yönetim Konseyi…
YEDİ MİLLETİN, ETNİK – ORJİNAL TEMSİLCİLERİNDEN OLUŞAN “YÖNETİM
KONSEYLERİ”NİN. DÜNYA GÜVENLİ BÖLGESİ (DGB) ÜLKELERİNİN BİRİSİNDE YAPILACAK
OLAN, PERİYODİK TOPLANTILARINDA,
herhangi bir ürün – üretim, pazar kaybında, DGB üyesi, diğer milletlerden
de olduğu salonda, durumunu anlatıp,
taleplerini direk olarak iletme FIRSATINI BULABİLMELERİDİR.
.
4.09.2021 02:05
.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder